بمب‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس در ترکیه منفجر شدند-راهبرد معاصر

بمب‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس در ترکیه منفجر شدند

علی علیپور در کنار یاسین سلمانی، آماده‌ترین ستاره‌های پرسپولیس در آستانه شروع فصل جدید محسوب می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرسپولیسی‌ها بعد از آنکه موفق به فتح لیگ بیست‌وسوم شدند، ۲ ماه پرماجرا و البته جنجالی را پشت سر گذاشتند و سیمای تیم قهرمان کاملاً تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که اوسمار ویرا جای خود را به خوان کارلوس گاریدو داده و چهره‌های شاخصی مانند علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، وحدت هنانوف، عبدالکریم حسن و مهدی ترابی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شده‌اند و در طرف مقابل نام الکسیس گندوز، ایوب العملود، فرشاد احمدزاده و علی علیپور در سبد خرید پرسپولیس دیده می‌شود.

مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی هم با گذراندن دوره مصدومیت پارگی رباط صلیبی به فهرست پرسپولیس بازگشته‌اند تا کاملاً شکل و شمایل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تغییر کرده باشد. در فاصله کمتر از ۲ هفته تا شروع فصل جدید، سرخ‌پوشان پایتخت در حال گذراندن دوره‌های آماده‌سازی پیش‌فصل در کشور ترکیه هستند و بازخوانی کارنامه تیم تحت هدایت گاریدو نشان می‌دهد که سرخ‌پوشان پایتخت از زمان شروع به کار سرمربی اسپانیایی ۴ مسابقه دوستانه به میدان رفته‌اند.

سرخ‌پوشان پایتخت در گام نخست برابر تیم منتخب آکادمی خود به میدان رفتند و بعد از آن نوبت به رویارویی با تیم‌های پارسیان تهران و اکسین البرز رسید. در نخستین گام بعد از سفر به ترکیه هم پرسپولیسی‌ها در دیداری تدارکاتی برابر الاهلی بحرین به میدان رفتند که بازخوانی عملکرد شاگردان گاریدو نشان می‌دهد که آن‌ها در ۴ بازی دوستانه موفق به‌ثبت ۲۴ گل شده‌اند و در کنار کسب ۴ پیروزی پیاپی، هیچ گلی هم دریافت نکرده‌اند که آمار جالب‌توجهی است و در مسیر ثبت این آمار، ۲ بازیکن نقش پررنگی را ایفا کرده‌اند.

بازگشت درخشان آقای گل

علی علیپور در شرایطی به پرسپولیس بازگشته که همچنان عنوان برترین گلزن این تیم در تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشد. بررسی مدل بازی سرخ‌پوشان در بازی‌های دوستانه نشان می‌دهد که گاریدو به آرایش ۲-۴-۴ اعتقاد ویژه‌ای دارد و به نظر می‌رسد که علی علیپور و عیسی آل‌کثیر زوج خط حمله پرسپولیس در فصل پیش‌رو هستند. نکته جالب‌توجه درخشش علیپور در بازی‌های پیش‌فصل است؛ به‌طوری‌که او در ۳ مسابقه توانسته ۴ بار در نقش گلزن بدرخشد و بعد از ناکامی در جدال پارسیان تهران، برابر تیم‌های اکسین البرز و الاهلی بحرین هر کدام ۲ بار موفق به گلزنی شده است!

بمب های نقل و انتقالاتی پرسپولیس در ترکیه منفجر شدند/ بازگشت پیروزمندانه ۲ چهره به ترکیب؛ دو گزینه هم نمره قبولی گرفتند

یاسین در مسیر یک بازگشت رویایی

یاسین سلمانی، ستاره جوان و آینده‌دار فوتبال ایران که فصل گذشته با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی مواجه شد و خیلی زود نام او از فهرست پرسپولیس کنار رفت، بعد از گذراندن دوره مصدومیت یکی از چهره‌های شاخص دیدارهای پیش‌فصل پرسپولیس بوده و توانسته در نبرد با تیم منتخب آکادمی پرسپولیس و مصاف با اکسین البرز، ۳ بار در قامت گلزن بدرخشد و خودنمایی کند. در غیاب مهدی ترابی، احتمال حضور سلمانی در پست وینگر افزایش پیدا کرده است؛ هر چند که او توانایی بازی در پست هافبک تهاجمی را هم دارد و به نظر می‌رسد که با توجه به درخشش سلمانی، او یکی از عناصر کلیدی ترکیب پرسپولیس در فصل پیش‌رو خواهد بود.

نمره قبولی برای ایوب و فرشاد

ایوب العملود از زمان پیوستنش به پرسپولیس توانسته در ۲ بازی دوستانه پیاپی برابر تیم‌های اکسین البرز و الاهلی بحرین در نقش گلزن بدرخشد و نقش پررنگ خود در فعالیت‌های تهاجمی را نشان داده است. در کنار العملود، فرشاد احمدزاده دیگر خرید موفق پرسپولیس در تور پیش‌فصل بوده و او در کنار گلزنی برابر اکسین، نقش پررنگی در پیروزی سرخ‌پوشان برابر الاهلی بحرین داشت و ۲ بار در قامت گل‌ساز درخشید. محمدحسین کنعانی‌زادگان در کنار سروش رفیعی و وحید امیری از جمله دیگر بازیکنان آماده و روی‌فرم پرسپولیس در تور پیش‌فصل محسوب می‌شوند./فوتبال 360

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار